“مدیریت استراتژیك در نیروهای مسلح، مدیریتی جامع شامل سه مرحلهی تدوین، اجرا و ارزیابی استراتژی است. در این فرایند، با توجه به ماموریت و رسالت سازمان، مدیران عالی عموما با كمك كارشناسان، پس از تحلیل محیط داخلی و خارجی قادر میشوند كه نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصتها و تهدیدات سازمان را شناسایی نمایند و بر این اساس، استراتژی مناسب برای رسیدن به اهداف را تدوین میكنند و با ایجاد ساختار مناسب و تخصیص منابع، استراتژی را به اجرا میگذارند. برخی از ویژگیهای مدیریت استراتژیك عبارتاند از: بلندمدت بودن، تحولگرا بودن، مستمر بودن، و آیندهنگر بودن. هدف از تدوین این كتاب، عرضهی اطلاعات بنیادی و آشنایی با مفاهیم مدیریت استراتژیك و طرح مدل مناسب اداره و فرماندهی نیروهای مسلح در محیط در حال تغییر و شناخت نحوهی بهكارگیری نقاط قوت و فرصتها و به حداقل رساندن نقاط ضعف و غلبه بر تهدیدات است. “كلیات”، “تدوین استراتژی”، “اجرای استراتژی”، “ارزیابی استراتژی” و “عوامل موثر بر مدیریت استراتژیك” عناوین فصول پنجگانهی كتاب را تشكیل میدهد.”

مدیریت استراتژیك در نیروهای مسلح
موضوع: | علوم نظامی -- مدیریت |
---|---|
محل نشر: | تهران |
نویسنده: | ناصر شهلائي |
ناشر: | ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران دانشكده فرماندهي و ستاد انتشارات دافوس |
سال نشر: | اطلاعاتی ثبت نشده |
شابک: | اطلاعاتی ثبت نشده |
کتابخانه ملی: | http://opac.nlai.ir/opac-prod/bibliographic/980797 |