نویسنده این کتاب در قسمتی از پیشگفتاری که برای آن نوشته محورهای این کتاب را چنین بیان کرده است: «بررسی جایگاه و دیدگاه های تبلیغی امام در قالب مبانی نظری تبلیغ، بیانگر برجسته بودن شأن تبلیغی ایشان در مقایسه با شئون دیگرست که یکی از محورهای اصلی این کتاب است. محور دوم؛ راهبردهای تبلیغی امام خمینی (س) در دفاع مقدس است که بر پایه 2 رکن اسلام و مردم استوار شده و اساس کار را تشکیل می دهد. ارائه تصویر اسلام ناب محمدی (ص) و ارتقای شاخص های مردم سالاری در جنگ، معجزه حضور میلیونی مردم را در صحنه های مختلف جنگ به نمایش گذاشته و تأثیرات سرنوشت سازی را به ارمغان آورده است. آخرین محور، تشکیل شده از متغیرهای تبلیغی (مضامین تبلیغی) است که بر اساس تحلیل محتوای پیام ها و مقوله بندی آنها، در مجموع 10 مورد تبلیغی ارائه شده است.» لازم به ذکر است بخش های اول و دوم این کتاب که مقدمه ای برای بخش های اصلی آن به حساب می آید، مفاهیم و مبانی نظری تبلیغ و همچنین وضعیت سیاسی، اجتماعی و نظامی ایران در آستانه جنگ تحمیلی بررسی شده است.
دفاع تبلیغی و تبلیغ دفاعی
موضوع: | خمینی، روحالله، رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، ۱۲۷۹ - ۱۳۶۸ . -- دیدگاه درباره تبلیغات |
---|---|
محل نشر: | تهران |
نویسنده: | علی میرزایی |
ناشر: | موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(س) |
سال نشر: | 1394 |
شابک: | اطلاعاتی ثبت نشده |
کتابخانه ملی: | https://opac.nlai.ir/opac-prod/bibliographic/3909574 |